(Spletna) ANALITIKA – (Predvsem) prodajno orodje!

(Spletna) ANALITIKA – (Predvsem) prodajno orodje!

To, da je vaša spletna stran verjetno vaša najbolj obiskana poslovalnica, ni potrebno ponavljati, ne?

Pa je tudi najbolj učinkovita?!

  • Veste, kdo so njeni obiskovalci?
  • Veste, koliko jih je?
  • Veste, od kod so prišli do vas?
  • So to sploh tisti obiskovalci, ki si jih želite?
  • Katere vsebine na vaši spletni strani so obiskovalcem dejansko všeč, jih zanimajo in katere jih (sploh) ne zanimajo?
  • Kako se obiskovalci počutijo na vaši spletni strani? So jim postopki logični?
  • So vaše spletne oglaševalske kampanje splačajo ali le mečete denar skozi okno?

Nekatera napredna analitična orodja za spremljanje obiska na spletu kot sta npr. Google Analytics ali Piwik, sta za uporabo povsem brezplačna in vsem dostopna. Na prvi pogled deluje, da je njihova uporaba preprosta in rezultati teh orodij lahko uporabljivi. Vendar pa ni čisto tako!

Preden se lotite uporabe analitičnih orodij, metodologij in postopkov, morate definirati, kaj in kako boste merili. Pravilno (!) morate določiti, kateri so ključni indikatorji učinkovitosti (KPI) vaše spletne strani. Slednje bi morali definirati že pred samo postavitvijo spletne strani. Uporaba teh orodij je veščina, ki jo morate osvojiti in piliti, prenašanje spoznanj v prakso pa predvideva izkušnje in široka znanja s področja spletnega poslovanja in spletne uporabniške izkušnje.

Če želite vaš spletni nastop menedžirati učinkovito, boste morali analitične aktivnosti izvajati sistematično – načrtovano in redno, in na podlagi pridobljenih informacij pravilno ukrepati.

 

Na katera vprašanja naj odgovarajo aktivnosti na področju (spletne) analitike?

Kdo so obiskovalci naših spletnih strani?

Za vsako podjetje in organizacijo je ključno, da pozna svoje ciljne skupine. S pomočjo spletnih analitičnih orodij lahko dobimo vpogled v demografsko strukturo obiskovalcev našega spletnega mesta (in ostalih spletnih nepremičnin), ciljne skupine pa lahko tudi definiramo.

Od kod prihajajo obiskovalci?

Za večanje obiskanosti spletnega mesta se poslužujemo številnih prijemov. Komur proračun to omogoča se poslužujejo multichannel pristopov. Tako poleg aktivnosti v digitalnem okolju (organski promet iz iskalnikov, plačani promet, promet iz družbenih omrežij, promet iz ostalih spletnih mest) za to uporabljajo tudi “off-line” kanale.

Spletna analitična orodja nam omogočajo dobro segmentacijo kanalov. Z enostavno uporabo spremenljivk v URL povezavah lahko zelo podrobno razločite vaše akcije na spletu. Z Googlovim orodjem URL builder lahko izvajamo podrobno analizo virov prometa in generiranje informacij o tistih kanalih, ki resnično prispevajo k poslovno komunikacijski učinkovitosti spletnih strani.

Katere vsebine (storitve oz. produkti) so obiskovalcem zanimivi?

Analitična orodja omogočajo, da spletno mesto podrobno analiziramo tudi iz vidika same vsebine na njem. Tako lahko pridobimo vpogled, katere so tiste vsebine (produkti, storitve), ki zanimajo vaše obiskovalce, hkrati pa lahko definiramo tiste strani na spletnem mestu, ki uporabnike odvračajo od nadaljnega raziskovanja.

Uporabniška izkušnja! Kako izboljšati učinkovitost prodajnega lijaka?

Uporabniki se morajo na vašem spletnem mestu počutiti samozavestno. Edina ali pa vsaj najpomembnejša “naloga” spletnega mesta je, da se uporabniki seznanijo z vašo ponudbo in da je ta predstavljena prepričljivo. Zato je potrebno na spletnem mestu izločiti vse morebitne “distraktorje”, ki jih lahko definiramo tudi s pomočjo dobro zastavljene analitike, na drugi strani pa obiskovalcem predstaviti elemente, ki bodo olajšali njihovo informiranje in uporabo spletnega mesta. Pri tem nam pomagajo različne tehnike (testiranje uporabniške izkušnje (naprednejše s tehnologijo eyetracking), A/B testiranje, “Visitor flow” analiza …).

So vaše (plačane) spletne kampanje učinkovite? Kako povečati njihovo učinkovitost?

S pomočjo analitičnih podatkov lahko učinkovitost naših spletnih kampanj občutno povečamo oz. povečamo intenzivnosti tistih kampanj, ki prinašajo učinke in se osredotočamo na prave ciljne skupine.

Za to je nujno dobro poznavanje demografske strukture ciljnih skupin, virov prometa na spletno mesto, in identifikacijo tistih produktov in storitev, ki so za obiskovalce najbolj zanimivi.

To lahko učinkovito izvajamo tako za neplačane kot plačane kampanje, s tem, da imamo pri plačanih kampanjah še več možnosti in hitreje vidimo rezultate.

(Spletnih) analitičnih orodij, metodolgij in tehnologij je veliko in se dnevno razvijajo. Pri nas temu razvoju dosledno sledimo in nove prijeme prenašamo v prakso.