Uporabniška izkušnja – 10 zakonov

Uporabniška izkušnja – 10 zakonov

Uporabniška izkušnja je eden od ključnih pogojev za razvoj kakovostnega spletnega mesta!

 

Dobra uporabniška izkušnja spletnega mesta je pogoj, da se bodo obiskovalci dobro počutili, da bodo brez težav UPORABLJALI spletno mesto in da bodo v vsakem trenutku našli, kar iščejo. Za testiranje uporabniške izkušnje se uporablja različne metode.

Kakšno uporabniško izkušnjo doživite ob obisku restavracije McDonald’s, trgovine Ikea, kavarne Starbucks…?! V teh primerih gre namreč za tipične poslovne modele, ki temeljijo ravno na vrhunski uporabniški izkušnji obiskovalcev. Izbira in naročilo produkta sta preprosta, intuitivna.

 

Deluje vaše spletno mesto (vsaj približno) tako kot restavracija McDonald’s?!

Predstavljamo vam 10 točk po katerih lahko preverite ali ste naredili oziroma delate vse potrebno za zagotavljanje vrhunske uporabniške izkušnje vašega spletnega mesta.

1. Analiza potreb in navad ciljnih skupin

Natančno poznavanje ciljne publike je prva faza pri snovanju spletnega mesta! Pri oblikovanju spletnega mesta je potrebno v središče postaviti uporabnika oz. ciljne skupine in ugotoviti njihove potrebe in navade. To mora biti izhodišče za vse ostale aktivnosti, ki sledijo načrtovanju novega spletnega mesta. Še posebej natančno morate poznati vašo specifično ciljno publiko, ki jo nagovarjate s spletnim mestom. V kolikor je ciljnih skupin več morate ustrezno predvideti segmentacijo in kako se bo ta izvajala na spletnem mestu.

2. Vstopna stran – “Home page”

Velikokrat je vstopna stran prvi stik med stranko in podjetjem. Obiskovalcem mora vstopna stran TAKOJ sporočiti s čim se podjetje ukvarja, kaj jim lahko ponudi ter zakaj tega ne dobijo pri konkurenci. Zaupanje in kredibilnost imata pri tem pomembno vlogo. Ko je to vzpostavljeno, bodo obiskovalci želeli izvedeti več, zato jim je potrebno omogočiti enostavno pot do podrobnejših informacij.

3. Zaupanje

Različni uporabniki dojemajo zaupanje drugače (nekateri zaupajo podjetjem, ki imajo predstavljene prejete nagrade, drugi izjavam zadovoljnih strank, tretji številu sledilcev na družabnih omrežjih, itd.), zato je tudi tukaj potrebno izhajati iz natančnega poznavanja ciljnih skupin ter tehnologij in vsebin, ki jih bodo prepričale, vzbujale zaupanje in povečevale ugled naše organizacije.

4. Kratke uporabniške poti

Spletno mesto mora imeti učinkovito informacijsko strukturo, ki zagotavlja, da so uporabniške poti kratke. Pomembnejše uporabniške poti ne smejo biti 3 nivoje (3 klike) oddaljene od vstopne strani. V fazi načrtovanja spletnega mesta je zato potrebno definirati ključne cilje spletnega mesta, ključne indikatorje uspeha (KPI-je) in na podlagi tega ključne uporabniške poti.

5. Navigacija

Dobro zasnovana navigacija obiskovalcem omogoča, da enostavno raziskujejo spletno mesto in se seznanjajo z njegovo vsebino. Hitro mora biti jasno, kje se seznaniti z našimi storitvami, kako naj izbirajo med različnimi izdelki, kje poiščejo kontaktne informacije, itd…  Tako se bodo na spletnem mestu počutili samozavestno in na njem bodo ostali več časa. To v praksi pomeni več ogledov strani spletnega mesta in posledično tudi več prodaje.

6. Enostavnost uporabe

Uporabniki spleta so navajeni na določene standarde. Gre za standarde kot so: logotip v zgornjem levem kotu, iskalnik v glavi spletnega mesta, koristne povezave v nogi itd… Tovrstnih standardov je mnogo, dnevno se nekoliko spreminjajo in prihajajo vedno novi.

Specifične standarde imajo posamezne panoge, ki jih morate upoštevati glede na to v kateri panogi delujete. Turistična spletna mesta imajo izpostavljene iskalnike namestitev, spletna mesta bank morajo obvezno vsebovati kakovostne informativne izračune, spletne trgovine morajo imeti intuitiven nakupni proces…

7. Odzivni dizajn

Vse več obiskovalcev si informacije/storitve/produkte na spletnih mestih ogleda na mobilnih napravah (tablice, telefoni). Nekatere raziskave napovedujejo, da naj bi že v bližnji prihodnosti mobilne naprave imele celo večji delež ogledov kot osebni računalniki, zato je nujno zagotoviti pravilen prikaz spletnega mesta na vseh napravah (in tudi v vseh brskalnikih). To mora biti danes del osnovne ponudbe programerjev in oblikovalcev!

8. Kakovostna (zanimiva, poučna…) vsebina

Ob poplavi informacij, ki so danes na spletu, je nujno, da je vsebina, ki jo ponujamo mi, kakovostna, sicer obiskovalci na našem spletnem mestu ne bodo ostali dolgo, zagotovo pa se nanj ne bodo nikoli več vrnili! Podane informacije morajo biti kredibilne, dobro je tudi, da so podkrepljene s kvalitetnim multimedijskim materialom. Pomemben je slog pisanja, ki mora upoštevati tudi specifična pravila pisanja za splet.

9. Privlačnost oblikovanja

Ni dovolj, da je vsebina samo kvalitetna, ampak mora biti tudi predstavljena na način, primeren za določeno ciljno skupino. Uporaba barv in ostalega grafičnega materiala ima veliko vlogo pri percepciji obiskovalcev. Naloga sodobnega oblikovalca za splet je, da pozna in sledi trendom oblikovanja za splet in pozna našo ciljno skupino!

10. TESTIRANJE uporabniške izkušnje

Lahko smo upoštevali vse našteto in pravilno sledili postopkom pa še vedno ni 100 %, da smo pravilno predvideli interakcijo med uporabnikom in našim spletnim mestom. Zanesljiv odgovor bo dala le analiza uporabniške izkušnje!

Bolj učinkovito in ceneje je, če se že med samim procesom prenove spletnega mesta izvajajo določena testiranja na realnih uporabnikih. Ob testiranju prototipov se pokažejo pomankljivosti, ki jih je veliko lažje in ceneje popraviti na tej stopnji, kot pa kasneje, ko je spletno mesto že v uporabi.

Podjetja, ki se zavedajo pomena uporabniške izkušnje, testiranj in analiziranj obnašanja obiskovalcev ne zaključijo po objavi spletnega mesta, ampak le to konstantno izvajajo in izboljšujejo uporabniško izkušnjo spletnega mesta.

Poznamo več metod testiranja uporabniške izkušnje.